9 Aralık 2013 Pazartesi

4 Büyüklerin Parası Var, Ymm'lerin Dayısı Var...!!!



Sanırım bağımsız denetim faaliyeti ile uğraşmayı düşünen herkesin eğer okumamışlarsa 26 Aralık 2012 tarihinde yayınlanan yönetmeliği güzelce bir okuması gerekiyor. İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Recep PEKDEMİR Ankara'da katıldığı bir seminerde bu durumları çok güzel özetlemişti aslında. Özetle şöyle söylemişti. "Denetim sermaye sahiplerine getirilen bir yüktür, hepiniz bürolarınızda maliyeti nasıl kısarım diye düşünürken bir iş adamının bunu düşünmemesi mümkün mü? Kendisine yeni bir maliyet getiren denetim olgusuna nasıl bakar? Yarın denetim yapacak olsanız bile denetim işinden çok paralar kazanmayı düşünmeyin zaten. Öyle zannettiğiniz gibi uluslararası denetim firmaları da denetim faaliyetlerinden çok para falan kazanmıyorlar. O denetim şirketlerinin denetim faaliyetleri ile paralel olarak yürüttüğü vergi hizmetleri ile danışmanlık hizmetlerinin verildiği farklı yapıları da mevcut. Esas parayı bu şirketler yada bu faaliyetler üzerinden kazanıyorlar."

Denetim, muhasebe yada danışmanlık ne derseniz deyin gerçek anlamda başarı sağlamak için çok ciddi yapılanmalar gerektiriyor. Bireysellik ancak günü kurtarmayı hedefleyen hizmetlerden sağlanan kazançları getirir. Birlikte hareket edebilme yeteneğini kazanamadığımız sürece işimiz çok ama çok zor. 

Çünkü o bahsettiğiniz uluslararası firmalar için maddiyat çok da önemli değil. Bizlerin nasıl ödeyeceğimizi düşündüğümüz harç ücretlerini bir çırpıda ödeyebilirler. Ayrıca denetimin dışında, vergi ve danışmanlık alanlarına da hızla girmek istemekteler, hatta girdiler. Hedef aldıkları rota şöyle gerekirse 10 sene piyasanın hakim gücü olana dek bu faaliyetten para kazanma. Daha sonra pazarı ele geçirdikten sonra, kuralları kendin belirleyebildiğin aşamaya getirdiğinde geçen 10 yılın meyvelerini topla. Maalesef Kamu Gözetim Kurumu ve diğer kurumlar kalitenin yüksek harçlarla yada 15 yıllık denetimle geleceğini zannederek, piyasayı organize olmuş uluslararası firmalara teslim ettiler bile. 

Bu ülkede aldığın eğitimlerle yada tecrübelerinle liyakat sahibi olamazsın, bu ülkede paran varsa, dayın varsa, ee belki biraz da yaşın varsa yaşına hürmeten liyakat sahibi olursun.

4 büyüklerin* parası var, Ymm'lerin dayısı var, 15 yıllık kıdemlilerin de yaşına hürmet var. Ee daha ne olsun, bu durumda başarı da kaçınılmaz görünüyor... :)

Hasan Volkan ÇEVİK

Mali Müşavir


*- 4 Büyükler : 4 büyük denetim firması (pricewaterhousecoopers deloitte touche tohmatsukpmg ernst and young

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...