6 Aralık 2014 Cumartesi

1. Stajyerler Kurultayında Alkışlanan KGK Başkanına Sorular?



06.12.2014 tarihinde ilk defa yapılan 1. Stajyerler Kurultayı'nı organize eden Ankara SMMM Odamızı ve kurultayı hazırlayan, emeği geçen bütün stajyer arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Dilerim stajyer arkadaşların gözlerindeki ışık meslektaş olunca da aynı ışıltıyla parlar, mesleki sorunların çözümünde de mevcut durumdaki büyüklerinin aksine üzerlerine düşen görevleri layıkıyla yerine getirebilirler.

Kurultaya KGK başkanı sayın Seyit Ahmet BAŞ'da katıldı ve salondan alkış alan açılış konuşmasında;


"Bağımsız denetçi olmak için 15 yıllık mesleki tecrübe gerekmediğini belirtti ve Bağımsız Denetçi olmak için SMMM olmak, sınavda başarı ve 2 yıl denetim tecrübesinin yeterli olduğunu ifade etti."

Peki sayın başkanın bu söyleminin açılımı ne?

Başkan kısaca stajyer arkadaşlara diyor ki; stajyerken açtığımız sınavlara girin ve stajınızı da bir denetim firmasında yapın böylelikle UME şartını da (staj ile aynı döneme çakışmasının bir önemi yok) sınav şartını da tamamlamış olur ve Mali müşavir olunca da denetçi belgenizi alırsınız demiştir. 

Bana göre sayın başkan bu sözleriyle bağımsız denetim konusunda yeterli bilgiye sahip olmayan stajyer arkadaşlarımızın bu eksiğinden yararlanmış ve salonda bulunan herkesle adeta "dalga" geçmiştir. 

Beni salonda şaşırtan olay ise sanki kurultaya katılan yada katılamayan bütün stajyer arkadaşlarımızın stajlarını denetim firmalarında yapabilmeleri mümkünmüş gibi Başkan'ın bu sözlerini alkışlaması olmuştur. 

Bir meslektaş yada adayı nasıl olurda 3568 sayılı yasada denetim yapma hakkı sabitken bu hakkını aramaz ve kendine ekstra yükler getirecek bir uygulamayı alkışlar aklım almıyor.

Bu dalga geçme terimini stajyer arkadaşlarımızı yermek için söylemek istemediğimi önemle belirtmek isterim. Genç arkadaşlarımız şu anda staj başlatma, staj süreci ve yeterlilik koşuşturmasında olduklarından konu ile çok fazla bilgilerinin olmaması son derece normal. Fakat başkanın bu sözleri şu an için gerçek hayatla bağdaşmıyor. Bu yazıyı ve aşağıda KGK Başkanına sorduğum soruları hem mesleki camiayı hem de stajyer arkadaşlarımızı bilgilendirmek için paylaşıyorum. İnşallah sorduğum sorulardaki hususlardan ve olası verilecek cevaplardan bir nebze de olsa bir bilgi edinilebilir.

Sayın KGK Başkanı;


1- Ülkemizde kaç tane denetim şirketi var. Bu denetim şirketlerinin elinde yapacak iş var mı? İş varsa neden stajyer istihdam etsin, stajyer istihdam edecekse kaç tane edecek. Stajlarını bürolarda yada şirketlerde yapan stajyerler ne yapacak? 

2- Hadi arkadan gelecek stajyerlerin işini onları denetim firmalarında çalıştırarak çözdünüz diyelim; an itibariyle stajını bürolarda tamamlamış yada 15 yıldan az kıdemi olan binlerce Mali müşavirin 2 yıl süre ile UME tabi tutulması her şeyi geçtim, sizce vicdani midir?

3- Ömrü hayatında hiç denetim yapmamış 20 yıl kıdemli bir Mali müşavir ile 12 yıllık kıdemi olan benim durumumdaki bir mali müşavir arasında DENETİM açısından nasıl bir fark olabilir? 

4- 3568 sayılı meslek yasamızda denetçi olmamız sabitken, TTK 400. maddede kimlerin denetçi olacağı açıkça yazıyorken nasıl oluyor da bizleri açacağınız sınavlara girmeye zorlayabilîyorsunuz? Avrupa insan hakları mahkemesinde başka ülke meslektaşları lehine kazanılmış benzer davaların varlığından haberdar mısınız? Yaptığınız uygulama müşteri çevremde ve gelirimde bir azalmaya sebep olacağı için mülkiyet hakkımın ihlalidir. 

Herşeyi kabullenmiş meslek camiası denetimdeki dayatmayı da kabul etti ve şimdi gençler üzerinden oyun devam ediyor. Her türlü geçiş sürecinde darbenin gençlere indirilmesi kabul edilemez. 

Bütün meslektaşlarımızı ve stajyer arkadaşlarımızı meslek yasamızdan gelen haklarını aramaya ve savunmaya ve de bu hakkımız olmasına rağmen getirilen ekstra dayatmalara karşı tek yürek olmaya davet ediyorum...


Saygılarımla,
Hasan Volkan ÇEVİK
Mali Müşavir


Not: Bu yazı ilk olarak; KGK'nun facebook sayfasında yapılan bir paylaşımın altına kurum başkanına iletilmek üzere yazılmıştır.


UME : Uygulamalı Mesleki Eğitim (Denetim Tecrübesi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...